۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
FA
دانشگاه اصفهان

زبان و ادبیات فارسی غنی ترین ذخیره حوزه علوم انسانی

رییس دانشگاه اصفهان در مراسم اختتامیه سومین همایش بین المللی مولوی پژوهی ، زبان و ادبیات فارسی را از غنی ترین ذخیره های علوم انسانی دانست

رییس دانشگاه اصفهان در مراسم اختتامیه سومین همایش بین المللی مولوی پژوهی ، زبان و ادبیات فارسی را از غنی ترین ذخیره های علوم انسانی دانست.

به گرزارش وب سایت خبریuinews دکتر هوشنگ طالبی رییس دانشگاه اصفهان در مراسم اختتامیه سومین همایش بین‌المللی مولوی پژوهی که بصورت مجازی و به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار شد اظهار داشت: دانشگاه اصفهان سبقه ای دیرینه در حوزه علوم انسانی دارد و بدون تردید، زبان و ادبیات فارسی غنی ترین ذخیره این حوزه است.

دکتر طالبی این همایش را از دستاوردهای قطب علمی عرفان با مدیریت دکتر سید علی اصغر میرباقری فرد دانست و شاه بیت این دستاورد را برگزاری همایش مولوی پژوهی در دانشگاه اصفهان قلمداد نمود.

رییس دانشگاه در ادامه تصریح نمود: 50 درصد رشته‌ها و فعالیت‌های دانشگاه اصفهان در بخش علوم انسانی است و در این میان رشته زبان و ادبیات فارسی قدمت 60 ساله دارد به همین خاطر دانشگاه اصفهان در چند سال اخیر بر گسترش همکاری های بین المللی و همچنین بین المللی سازی ذخیره های علوم انسانی که از غنی ترین آن ها زبان و ادبیات فارسی است به عنوان یک سیاست کاربردی و اثرگذار تاکید نموده است.

دکتر طالبی همچنین اظهار داشت: طی 7 هفته برگزاری این همایش 15 نشست انجام شده که 6 نشست بین‌المللی و 9 نشست داخلی درباره نوآوری‌های علمی و مولوی‌پژوهی در ابعاد کاربردی بوده است و استقبال بسیار خوبی از این همایش صورت گرفته است بطوریکه حدود یکهزار و 700 نفر در آن شرکت و 62 استاد و کارشناس سخنرانی نمودند.

وی در ادامه افزود: در مراسم افتتاحیه پیشنهاد ایجاد دبیرخانه مولوی پژوهی را مطرح نمودم و امروز در این مراسم اعلام می کنم که این دبیرخانه به همت دکتر میرباقری فرد و دکتر رکنی زاده ایجاد شد و در حال حاضر فعالیت خود را آغاز نموده است.

دکتر طالبی از دیگر اهداف این همایش را ایجاد ارتباط و شبکه بین المللی دانست که بیش از 15 مرکز خارجی،19 مرکز داخلی و بیش از 9 کشور در این همایش شرکت نمودند و در حال حاضر این همایش به عنوان یک سرمایه بین المللی است که نگاه داشتن این سرمایه شبکه ای می تواند اثر بخش باشد.

رییس دانشگاه در این مراسم از دکتر میرباقری فرد رییس قطب عرفان دانشگاه ، دکتر رکنی زاده معاون پژوهش و فناوری و سایر دست اندرکاران برگزاری این همایش تقدیر و تشکر نمود.

شایان ذکر است، دکتر غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی نیز در این مراسم  
برای مطالعه کامل این خبر بر روی لینک کلیک نمایید 
تاریخ:
1399/09/27
تعداد بازدید:
6907
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal