۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
FA
دانشگاه اصفهان

ثبت پروژه ملی ساختمان آزمایشگاه‌های علوم و فن آوری های نوین با 32 هزار متر مربع زیربنا

معاون اداری و مالی دانشگاه اصفهان در جمع اصحاب رسانه از ثبت پروژه ملی ساختمان آزمایشگاه‌های علوم و فن آوری های نوین با 32 هزار متر مربع زیربنا خبر داد.

 
 

معاون اداری و مالی دانشگاه اصفهان در جمع اصحاب رسانه از ثبت پروژه ملی ساختمان آزمایشگاه‌های علوم و فن آوری های نوین با 32 هزار متر مربع زیربنا خبر داد.

به گزارش وب سایت خبریuinews دکتر ولی الله میرخانی معاون اداری و مالی دانشگاه اصفهان در جمع اصحاب رسانه  ضمن ارایه گزارش مبسوطی از عملکرد حوزه معاونت اداری و مالی طی 8 سال گذشته اظهار داشت:  بزرگترین سرمایه جامعه بشری نیروی انسانی است. در دانشگاه اصفهان دو دسته کارمند تحت عنوان مشمول آئین نامه و حجمی در حال فعالیت هستند. در پایان سال 1391 تعداد کل کارمندان این مرکز علمی 1355 نفر بوده که در سال 1400 این تعداد به 935 نفر کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه نسبت کارمند به هیئت علمی در مراکز دانشگاهی طبق استاندارد باید 1.1 باشد، گفت: این نسبت برای دانشگاه اصفهان در پایان سال 1391 عدد 1.72 را نشان می‌داد ولی در سال 1400 تعداد کارمندان به 935 نفر رسیده است و نزدیک به 32 درصد کاهش تعداد کارمند داشته ایم.

دکتر میرخانی همچنین تصریح نمود:  در پایان سال 1391 تعداد دانشجویان این مرکز 10 هزار و 500 نفر بوده است، اما در حال حاضر 17000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.  تعداد دانشجویان 1.5 برابر شده و اگر قرار بود با همان نسبت کارمند به هیئت علمی پایان سال 1391 (1.72) به فعالیت ادامه دهیم، این دانشگاه باید یکهزار و 800 کارمند داشت.

وی با تاکید بر مسئله صرفه جویی، گفت: قصد ما کاهش نیرو نبوده بلکه با این کار استاندارد سازی را سرلوحه کار قرار داده ایم. صرفه جویی مالی که در این زمینه داشته‌ایم برای توسعه دانشگاه مصرف شده است.

دکتر میرخانی با اشاره به اینکه دانشگاه اصفهان تنها مرکز علمی کشور است که کارمندانش را در زمرمه مشاغل سخت و زیان‌آور ثبت کرده است، گفت: پرداخت کمک هزینه ازدواج و فوت برای این افراد، تکمیل پرونده‌های استخدامی نیروهای قراردادی که در سال 1390 از نیروی شرکتی به قراردادی تبدیل وضعیت شده‌اند، پرداخت سنوات، تبدیل وضعیت خدمتی کارکنان ایثارگران و ثبت اطلاعات در سامانه کارمند ایران برای همه کارکنان این مرکز علمی و … از دیگر خدمات ارائه شده در طول این هشت سال است.

وی در رابطه با ایجاد ساختارهای نظام‌مند علمی در مدیریت کارکنان، ادامه داد: بازنگری در آئین نامه کارکنان و هیئت علمی در راستای رفع موانع تولید، نگارش و اجرای دستورالعمل بهره‌وری کارکنان و استخراج بیش 300 فرمول تعیین بهره‌وری، تدوین دستورالعمل حق لباس کارکنان، پرداخت حق فنی کارکنان ، صدور احکام سختی کار کارکنان دانشگاه و … نیز از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این زمینه است.

دکتر میرخانی در رابطه به اقدامات رفاهی به منظور ارتقا سلامت زندگی کارکنان، خاطرنشان کرد: تدوین تقویم آموزشی کارکنان، انجام چکاپ پزشکی کارکنان به میزان 6 هزار و 220 مورد طی هشت سال، قرارداد با مراکز مشاوره، فراهم نمودن امکان استفاده از اماکن تفریحی در شهرهای مختلف و .... از جمله اقداماتی است که در این حوزه انجام شده است.

وی با اشاره به بیت " بنی آدمی اعضای یک پیکرند که در آفرینش زیک گوهراند"، گفت: دانشگاه اصفهان تمام تلاش خود را به کار بسته است تا در کنار حل مسائل و معضلات این مرکز علمی الگویی برای دیگر مراکز باشد تا مشکلات آنان نیز رفع شود.

بودجه عمرانی دانشگاه اصفهان در هشت سال گذشته صفر بوده است

معاون اداری و مالی دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه بودجه دانشگاه اصفهان بیش از پنج برابر افزایش را تجربه کرده است، خاطرنشان کرد: بودجه عمرانی دانشگاه اصفهان در هشت سال گذشته صفر بوده است ولی کارهای عمرانی روی زمین نمانده است. بودجه دانشگاه از حدود 80 میلیارد تومان به 422 میلیارد تومان رسیده است.

وی فعالیت‌های انجام شده در امور فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه اصفهان را به سه بخش بهره برداری و نگهداری و مدیریت سبز، نوسازی و بهسازی تقسیم کرد و گفت: پروژه‌های مدیریت بهینه آب دانشگاه، هوشمندسازی موتورخانه‌ها، بهینه سازی موتورخانه‌ها، بهینه سازی شبکه آبرسانی، اصلاح روشنایی ساختمان‌ها و معابر و هوشمند سازی آن‌ها، نصب سامانه کنتورهای هوشمند و بانک خازن، بازسازی آسانسورها و دیزل ژنراتورها و توسعه فضای سبز در پردیس دانشگاه از اصلی ترین پروژه‌های بهره‌برداری، نگهداری و مدیریت فضای سبز است.

دکتر میرخانی در رابطه با پروژه‌های نوسازی و بهسازی این مرکز ادامه داد: این پروژه‌ها شامل سه قسمت ناحیه نوآوری و فناوری، ساختمان‌های آموزشی و ساختمان‌های خدمانی- رفاهی- اداری- ورزشی و فرهنگی است.

وی افزود: تکمیل ساختمان‌های نیمه تمام یا متوقف باقیمانده از قبل، احداث ساختمان‌های جدید مورد نیاز دانشگاه و طراحی ساختمان‌های جدید مورد نیاز فعلی و توسعه آتی دانشگاه را از مهمترین پروژه‌ها در طی هشت سال گذشته بوده است.

معاون اداری و مالی دانشگاه اصفهان طراحی ساختمان دانشکده امور اداری و اقتصاد، طراحی ساختمان ژنتیک و دانشکده جغرافیا و زمین شناسی، طراحی ساختمان دانشکده الهیات و معارف اهل بیت (ع) را از اصلی ترین پروژه‌های خیر ساز در حال طراحی دانست.

وی با اشاره به هزینه‌های انجام شده در پروژه‌های دانشگاه گفت: مجموع هزینه به‌روز شده در هشت سال گذشته، چهار هزار و 700 میلیارد ریال بوده است و علاوه بر اجرای طرح‌های عمرانی خرید تجهیزات آزمایشگاهی در سال‌های 1392 تا 1400 برای دانشگاه حدود 60 میلیارد تومان هزینه‌در بر داشته است که از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه تأمین اعتبار شده است.

دکتر میرخانی خاطرنشان کرد: یکهزار و 500 میلیارد ریال در پروژه‌های نوسازی و بهسازی، یکهزار و 700 میلیارد ریال در پروژه‌های توسعه و احداث، 800 میلیارد ریال در پروژه‌های فضای سبز و 100 میلیارد ریال در پروژه‌های مدیریت سبز هزینه شده است.

وی تاکید کرد: تمام این اقدامات در شرایط جنگ اقتصادی صورت پذیرفته و اگر تحریم‌های ظالمانه وجود نداشت مطمئناٌ فعالیت‌های بیشتری صورت گرفته بود.

معاون اداری و مالی دانشگاه اصفهان با اشاره به کسب مجوز کمسیون ماده 23 در یک پروژه ملی دانشگاه اصفهان پس از 15 سال خبر داد و گفت: ساختمان آزمایشگاه‌های علوم و فن آوری های نوین با 32 هزار متر مربع زیربنا به عنوان یک این پروژه ملی ثبت شده و امیدواریم در بودجه 1401 لحاظ شود.

گفتنی است در ادامه از برخی پروژه‌های انجام شده در دانشگاه اصفهان بازدید به عمل آمد و با حضور دکتر هوشنگ طالبی رییس دانشگاه اصفهان و دکتر ولی اله میرخانی معاون اداری و مالی دانشگاه اصفهان و جمعی از مدیران حوزه معاونت اداری و مالی و مدیران ارشد دانشگاه، افتتاح شد:

  • سالن جلسات ساختمان مرکزی دانشگاه اصفهان با هزینه‌ای بالغ بر 10 میلیارد ریال
  • احداث موزه منابع طبیعی دانشگاه با هزینه‌ای بالغ بر 10 میلیارد ریال
  • 6 زمین تنیس با هزینه با هزینه‌ای بالغ بر 10 میلیارد ریال (فاز اول)
  • بازسازی دانشکده تربیت بدنی با همت خیرین با هزینه بالغ بر 10 میلیارد ریال
  • نوسازی و بهسازی شده دانشکده زبان‌های خارجی با هزینه‌ای بالغ بر یک 15 میلیارد ریال
  • نوسازی و بهسازی نود و پنجمین واحد کوی دانشگاه با هزینه‌ای بالغ بر 170 میلیارد ریال
  • تعمیرات خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه اصفهان با هزینه‌ای بالغ بر 50 میلیارد ریال

 

 

 
تاریخ:
1400/06/24
تعداد بازدید:
5702
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal