۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
FA
دانشگاه اصفهان

برگزاری همایش پیاده روی به مناسبت هفته ذفاع مقدس و روز جهانی قلب سالم

همایش پیاده روی ویژه دانشگاهیان، به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و روز جهانی قلب سالم به همت بسیج کارکنان و همکاری مرکز بهداشت و اداره تربیت بدنی، اداره امور شاهد و ایثارگران در دانشگاه اصفهان برگزار شد.


همایش پیاده روی ویژه دانشگاهیان، به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و روز جهانی قلب سالم به همت بسیج کارکنان و همکاری مرکز بهداشت و اداره تربیت بدنی، اداره امور شاهد و ایثارگران در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

به گزارش وب سایت خبریuinews همایش پیاده روی با حضور دکتر غیاث رییس مرکز بهداشت، دکتر کلانی رییس بسیج کارکنان ، آقای همه ویسی معاون اداره تربیت بدنی و جمعی از کارکنان، روز دوشنبه 4 مهر ماه 1400 از محل اداره تربیت بدنی به سمت حرم شهدا دانشگاه برگزار شد.

 

 شایان ذکر است دکتر مصطفی کلانی رییس بسیج کارکنان دانشگاه در این مراسم اظهار داشت: در سال 1359 بزرگترین جنگ تاریخ خاورمیانه رقم خورد و با طولانی ترین، فرسایشی ترین و بزرگ ترین جنگ تحمیلی بر کشور عزیزمان مواجه شدیم.

وی افزود: دلاورمردان سپاه، بسیج و ارتش و مردم مرزنشین ما غیورانه و دلاورانه ایستادگی کردند و اجازه ندادند که یک وجب از خاک جمهوری اسلامی ایران به دست بیگانگان بیفتد .

رییس بسیج کارکنان افزود: ما می گوییم پیروزیم به چند دلیل چون یک وجب از خاکمان را ندادیم، همه آن چه خواستیم محقق شد و درس ما می توانیم را در جنگ آموختیم.

وی تصریح نمود: در حال حاضر پیشرفت های قابل توجهی در تکنولوژی های مختلف دفاعی  برای ما محقق شده است و مقام معظم رهبری التیماتوم دادن که اگر تعرضی در خاک جمهوری اسلامی شود در سه دقیقه با یازده هزار موشک، تلاویو و حیفا را با خاک یکسان خواهیم کرد.

رییس بسیج کارکنان دانشگاه اصفهان افزود: در مدت کمی 230 هزار شهید دادیم، عزیز ترین کسان ما و جوانان ما شهید شدند و در حال حاضر ما موظف هستیم یاد آن ها را گرامی بداریم و خانواده آن شهیدان گلگون کفن را تکریم کنیم.  خانواده شهدا ولی نعمتان ما هستند و باید عزت بگزاریم.راه و یادشان را گرامی بداریم و در گام دوم انقلاب نیز باید بتوانیم برای جهانی سازی این انقلاب اقدام نماییم.  

 

دکتر غیاث رییس مرکز بهداشت دانشگاه نیز ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، تقارن هفته دفاه مقدس با روز یا هفته جهانی قلب سالم را تبریک گفت و در ادامه به تشریح برنامه های مفصل مرکز بهداشت در رابطه با قلب سالم پرداخت و تصریح نمود: مواظبت از قلب با دانستن میزان خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی شروع می شود، لذا باید برای اطلاع از همه مقادیر مربوط به سلامتی خود به کارکنان بهداشتی مراجعه کنید و از آن ها درخواست کنید چند اندازه گیری ساده برای تعیین وضعیت فشارخون، اضافه وزن و چاقی و چند آزمایش ساده مانند قند و کلسترول خون انجام دهند و میزان عوامل خطر قلبی عروقی را محاسبه کنند.

دکتر غیاث تصریح نمود: اگر از قلب خود محافظت نکنید، خودتان را در معرض خطر بیماری قلبی عروقی از جمله سکته های قلبی و مغزی قرار می دهید.

رییس مرکز بهداشت در ادامه اظهار داشت: بیشتر بیماری هایی که عنوان کردیم با ایجاد چند تغییر ساده روزانه، مانند تغذیه سالم، فعالیت بدنی بیشتر، ایجاد نشاط در زندگی و ترک مصرف دخانیات قابل پیشگیری است .

گفتنی است در پایان این همایش ضمن ادای احترام به روح مقدس شهیدان گمنام دانشگاه و همه شهدای کشور ،جوایزی به شرکت کنندگان اهدا گردید.

 
 
 
تاریخ:
1400/07/04
تعداد بازدید:
6136
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal