۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
FA
دانشگاه اصفهان

پیش نشست دومین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال

پیش نشست دومین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال با حضور اساتید و صاحب نظران دانشگاهی، متخصصان صنعت و تجارت در دانشگاه اصفهان برگزار شد.


پیش نشست دومین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال با حضور اساتید و صاحب نظران دانشگاهی، متخصصان صنعت و تجارت در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

 

به گزارش وب سایت خبریUINEWS دکتر رسول رکنی زاده معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ضمن تشکر از برگزارکنندگان این پیش نشست دغدغه مدیران استان و صنایع را اشتغال پذیری دانست و اظهار داشت: مرکز بالندگی مسیر شغلی دانشجویان(CDC) یکی از نقاط عطف دانشگاه بوده است که با قدرت شروع شده و با قوت ادامه پیدا می کند. وی در ادامه افزود: این مرکز تا کنون دوره های آموزشی و حرفه ای بسیار خوبی برای دانشجویان گذاشته است و دانشگاه اصفهان از نظر برگزاری دوره های شغلی رتبه برتر را به خود اختصاص داده است.

معاون پژوهش و فناوری در ادامه تصریح نمود: شغل و شادکامی رابطه مستقیم دارند وقتی شادکامی نباشد امید از دست می رود. یکی از مهم ترین عوامل شادکامی اجتماعی مسئله اشتغال است. زیرا هویت افراد با شغلشان سنجیده می شود و انسان ها به طور ذاتی تمایل به کار کردن دارند.

دکتر رکنی زاده با بیان این مهم که هویت ماشین با هویت انسان یکی نیست اظهار داشت: امروز در بحث مدیریت استراتژیک به طور جدی هویت انسانی با هویت ماشین فرق دارد.

وی افزود: اگر یاد بگیریم که شغل مهم تر از پول است و هویت ما با شغل ما عجین شده به سمت رشد و پیشرفت حرکت خواهیم کرد.

دکتر رکنی زاده اظهار داشت: خوشبختانه با راه اندازی مرکز بالندگی شغلی در دانشگاه اصفهان پروژه های مهمی در خصوص برنامه های آموزشی طراحی شده است. فردی که برای کاری انتخاب می شود بسیار مهم است که آمادگی پذیرش شغل را داشته باشد و دانشجویان به سمت کارآفرینی سوق داده می شوند

معاون پژوهش و فناوری ابراز امیدواری نمود که این پیش نشست بتواند مجموعه راهکارها و برنامه های اقدام را به ما بدهد و مرکز CDC دانشگاه بتواند یک سری راهکارهای عملیاتی کاربردی را دریافت نماید.

 

دکتر محمدرضا نیلی دبیر علمی همایش در این پیش نشست ضمن بیان محورهای این همایش بین المللی اظهار داشت: اولین همایش در سال 1399 در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد. وزارت علوم تحقیقات و فناوری در آغاز سال 1400 به دانشگاه اصفهان اعلام نمود که این همایش را برگزار نماید و به همت همکاران هفته آینده به صورت مجاز ی با حضور 5 میهمان بین المللی در دانشگاه اصفهان برگزار می شود.

دکتر نیلی همچنین افزود: در این پیش نشست، دیدگاه ها و نظرات در خصوص ارتباط هرچه قوی تر دانشگاه و صنعت مطرح و مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. همچنین راهبردهای عملی در ارتباط با تربیت دانشجوی اشتغال پذیر ارایه می شود.

 

گفتنی است خانم دکتر فاطمه سمیعی دبیر اجرایی همایش ضمن دعوت از تمام دانشگاهیان و صاحبان صنایع جهت شرکت در برنامه های مختلف همایش که بطور مفصل در سایت ncco1400.ui.ac.ir شرح داده شده است؛ این همایش را فرصتی جهت تقویت ارتباط هر چه نزدیک تر دانشگاه با صنعت و جامعه و نیز توجه به رسالت دانشگاه در پرورش شایستگی های شغلی در دانشجویان دانستند.

لازم به ذکر است که دکتر محمدرضا نیلی دبیر علمی، دکتر فاطمه سمیعی، دبیر اجرایی، دکتر پریسا نیلفروشان، دکتر فریدون شریفیان، دکتر اعظم اسفیجانی و دکتر لیلا ترکی عضو کمیته برنامه ریزی این همایش ملی هستند.

تاریخ:
1400/08/12
تعداد بازدید:
5484
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal