۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
FA
دانشگاه اصفهان

امتیاز مساوی برای کارکنان در شرایط مساوی و بدون هرگونه تبعیض

سرپرست دانشگاه اصفهان، در چهارمین جلسه شورای نهم کارکنان دانشگاه، بر کسب امتیاز مساوی در شرایط مساوی بدون هرگونه تبعیض از جمله تبعیض جنسیتی، تاکید نمود.

امتیاز مساوی برای کارکنان در شرایط مساوی و بدون هرگونه تبعیض

سرپرست دانشگاه اصفهان، در چهارمین جلسه شورای نهم کارکنان دانشگاه، بر کسب امتیاز مساوی در شرایط مساوی بدون هرگونه تبعیض از جمله تبعیض جنسیتی، تاکید نمود.

 به گزارش وب سایت خبریuinews دکتر حسین هرسیج سرپرست دانشگاه اصفهان در چهارمین جلسه شورای نهم کارکنان دانشگاه اظهار داشت : هدف ما افزایش رضایت عمومی مبتنی بر مدیریت بهینه منابع انسانی است .

دکتر هرسیج در ادامه تصریح نمود: هیچ مانعی نباید بین کارمندان و مسئولین دانشگاه وجود داشته باشد و امید است نمایندگان کارکنان در این شورا، با قوت مطالبات کارکنان را پی گیری و به هیات رییسه اطلاع رسانی نمایند.

سرپرست دانشگاه اصفهان همچنین افزود بودجه بندی دانشگاه در سال گذشته عاقلانه و عادلانه نبوده است و مامنتظر تخصیص بودجه 110 درصدی برای 6 ماه اول سال هستیم که در صورت تخصیص این بودجه ،تمهیدات مثبتی برای رفع مشکلات کارمندان اندیشیده می شود.

دکتر هرسیج اظهار داشت: برای مدیریت بهینه امور دانشگاه به مشورت همه شما عزیزان نیازمندیم و از پیشنهادات و نظرات سازنده کارکنان استقبال می نماییم.

وی در ادامه بر رعایت اخلاق سازمانی تاکید و خواستار حفظ آرامش و کرامت انسانی در مجموعه  دانشگاهی شد.

دکتر شایمی معاون اداری و مالی دانشگاه نیز اظهار داشت: بحث های منابع انسانی جز اولویت های کار ما است ولی ابعاد آن متفاوت می باشد، از یک بعد بحث های حقوق و دستمزد مطرح است و از بعد دیگر عملکرد و توانایی و رشد افراد مطرح می شود. وی تصریح نمود: رشد و ارتقا کارکنان به لحاظ عملکردی و همچنین سازمانی بسیار حایز اهمیت است و این که کارمند ما بعد از سال ها خدمت چه قدر حرف برای گفتن دارد و چه تجربیاتی کسب نموده، بسیار مهم است.

دکتر شایمی تصریح نمود: بخشی از مشکلات، مربوط به قوانین و آیین نامه هاست که باید اصلاح شود . وی افزود: یکی از مواردی که بسیار مورد درخواست، بحث اعمال مدرک است که به هر حال بر اساس آیین نامه، چارچوب مشخصی را دارا می باشد. این که افراد مبتنی بر این چارچوب ها درس خوانده باشند مهم است.

دکتر شایمی شورای کارکنان را بازوی فکری و اجرایی معاونت اداری و مالی دانست و تصریح نمود: همه نیروی دانشگاه هستیم و در یک کشتی نشسته ایم و بنابراین باید ضمن رعایت حقوق متقابل ، برای تبدیل شرایط موجود به شرایط مطلوب تلاش کنیم.

دکتر صفری مدیر منابع انسانی دانشگاه نیز ضمن پاسخ به سوالات مطروحه از سوی اعضای شورا در خصوص کارکنان مشمول بند الف و بند ب اظهار داشت:این تقسیم بندی بر اساس مصوبه هیات دولت در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد در دانشگاه اصفهان انجام شد. وی افزد: ما در ارایه خدمات رفاهی هیچ تفاوتی بین کارکنان بند الف و ب نداریم و در پرداخت های نقدی ، کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه فوت و دیگر خدمات رفاهی به هر دو قشر به صورت مساوی پرداخت می کنیم.

دکتر صفری تصریح نمود: تلاش ما در دانشگاه این بوده که این دو قشر را به هم نزدیک کنیم ولی به دلیل این که این تقسیم بندی به عنوان یک مصوبه دولتی است، تغییر آن مبتنی بر مصوبه جدیدی از سوی مجلس و دولت است و دانشگاه به تنهای نمی تواند این تغییررا انجام دهد.

دکتر صفری در ادامه افزود: تلاش ما همواره مبتنی بر حمایت از کارکنان بند الف بوده است و بدون تردید من شخصا دوست ندارم ، تضاد ساختاری در سیستم ایجاد شود.

شایان ذکر است خانم اشرفی رییس شورای کارکنان نیز به نمایندگی از سوی اعضای شورا به تشریح مطالبات کارکنان پرداخت و اظهار داشت: با توجه به ساختارعدالت محوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ،بحث همسان سازی حقوق و مزایای کارکنان وزارت علوم با وزارت بهداشت مطرح و از مطالبات به حق کارکنان دانشگاه اصفهان می باشد که می طلبد روسای دانشگاه های برتر در این زمینه کارکنان خود را حمایت کنند.

 وی درادامه در خصوص افزایش فوق العاده ویژه کارکنان که در احکام آمده است و دوسال یک بار باید افزایش یابد اظهار داشت، افزایش فوق العاده ویژه کارکنان از زمان هیات امنایی شدن انجام نشده است.

خانم اشرفی همچنین مطالبات دیگری مانند اضافه کار، کلاس های آموزش کارکنان، افزایش تسهیلات رفاهی کارکنان را مطرح و خواستار همکاری هیات رییسه در راستای بهبود وضعیت ساختاری، سازمانی و رفاهی کارکنان دانشگاه شد. سایر اعضای شورا نیز به ترتیب مطالبات شورا را مطرح و خواستار توجه جدی به مسائل کارکنان شدند.

گفتنی است چهارمین جلسه شورای نهم کارکنان دانشگاه بعد از ظهر روز سه شنبه 7 دی ماه سال جاری با حضور دکتر هرسیج سرپرست دانشگاه،دکتر محمدپور مشاور رییس دانشگاه، دکتر شایمی معاون اداری و مالی، دکتر صفری مدیر منابع انسانی و آقای موسویان مدیر حوزه ریاست در محل تالار نیم طبقه سازمان مرکزی برگزار شد.  

 
 
 

 

 

تاریخ:
1400/10/08
تعداد بازدید:
15009
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal