۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
FA
دانشگاه اصفهان

دیدار هیات رییسه دانشگاه با آیت الله مهدوی نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان

دکتر حسین هرسیج سرپرست دانشگاه اصفهان به اتفاق هیات رییسه با آیت الله ابولحسن مهدوی نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان دیدار و گفتگو نمودند.


دکتر حسین هرسیج سرپرست دانشگاه اصفهان به اتفاق هیات رییسه با آیت الله ابولحسن مهدوی نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان دیدار و گفتگو نمودند.

به گزارش وب سایت خبریuinews آیت الله ابوالحسن مهدوی نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان در دیدار با هیات رییسه دانشگاه اصفهان ضمن بیان نکات اخلاقی به تشریح اهداف آینده مراکز علمی پرداخت و اظهار نمود: نیروی انسانی سرمایه دانشگاه و  بسیار مهم و ارزشمند است.

آیت الله مهدوی در ادامه تصریح نمود: شاکله هر انسانی فکر اوست نه جسم او و منظور من از فکر در واقع قوت ایمان او به خداست.

وی افزود: حدود 80  اثر در خصوص آثار ایمان به خدا موجود داریم که ثابت می کند،ایمان در حد یقین خیلی مهم است  و اگر انسانی به یقین برسد هرگز خلاف نمی کند و نیازی به نظارت و حراست ندارد. هر چه ایمان تقویت شود مشکلات کاهش پیدا می کند.

 آیت الله مهدوی در ادامه ضمن تاکید بر رعایت اصول اخلاق اسلامی اظهار داشت: اخلاق باید اول در خودمان و بعد در دیگران نهادینه شود. استاد ما باید در غضب حلم داشته باشند و همچنین کینه را از خود دور کنند. همچنین استاد و دانشجو باید صبور، خوش اخلاق و ایثارگر باشند

امام جمعه موقت اصفهان عمل صالح را در چهار بخش تشریح و تصریح نمود: عمل صالح باید در عبادات، معاملات، آداب معاشرت و آدب دوستی  مورد توجه قرار بگیرد.

آیت الله مهدوی ضمن تاکید بر استدلال عقلی مسائل دینی خواستار توجه اساتید و صاحب نظران بر تفهیم مسائل دینی از طریق استدلال عقلی شد.

ایشان همچنین اظهار داشت: آگاهی از وظایف اجتماعی و سیاسی از رسالت های همه افراد جامعه به خصوص صاحب نظران حوزه و دانشگاه است و تخصص در کنار تعهد بسیار مهم و ارزشمند است.  

دکتر هرسیج سرپرست دانشگاه اصفهان نیز در این دیدار، ضمن معرفی معاونین خود،دانشگاه اصفهان را یکی از دانشگاه های برتر کشور دانست که با قدمتی بیش از 70 سال و برخورداری از حدود 17 هزار دانشجو، 650  استاد و حدود  700 کتارمند به عنوان یکی از مراکز بزرگ علمی کشور و همچنین دانشگاه معین استان با تربیت دانش آموختگان نخبه و تاثیر گذار، همواره منشا اثر و برکت برای نظام بوده است.

دکتر هرسیج در ادامه تصریح نمود: برنامه های ما حول دو محور دانشگاه جامعه محور و تمدن ساز، تدوین شده است .

وی تصریح نمود: امید است ارتباط بین جامعه و دانشگاه به صورت ملموس تر و عینی تر دیده شود  و در ابعاد مختلف بازنگری هایی در بحث های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی انجام شود. دکتر هرسیج ضمن تاکید بر ضرورت نیاز سنجی مبتنی بر حل مسئله در استان تصریح نمود: دانشگاه موظف است، متناسب با نیاز سنجی ، برنامه های کاربردی برای استان تدوین  نماید و برنامه ریزی شود.

سرپرست دانشگاه اصفهان همچنین اظهار داشت: علاوه بر حل مسائل استانی و کشوری ، بحث جهت گیری نیز بسیار حائز اهمیت است. بنابراین عنوان دومی که برای دانشگاه در نظر گرفتیم بحث تمدن سازی است که براساس بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری ، برنامه ریزی نمودیم که علاوه بر کارهای آموزشی و پژوهشی یک مقدار جهت گیری ها متناسب با شان نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

دکتر هرسیج تصریح نمود: تلاش ما این است که جذب نیروها نیز حول این دو محور انجام شود. نیروهایی که هم عالم و هم جهت گیری های درستی داشته باشند که ان شااله خروجی دانشگاه افرادی باشند که هم از نظر علمی در سطح بالا و هم جهت گیری صحیحی داشته باشند.

وی خواستار تقویت و تعامل بیشتر دانشگاه با دفتر ایشان شد و تصریح نمود: به منظور تقویت ابعاد معنوی دانشگاهیان و تغذیه فکری اساتید، دانشجویان و کارکنان ، ارتباط مستمر دفتر نهاد رهبری در دانشگاه و حوزه معاونت فرهنگی با حضرت آیت الله مهدوی بسیار حائز اهمیت است.

دکتر هرسیج در ادامه افزود: در کشوری که انقلابش به نام خدا بود مسائل فرهنگی بسیار مهم است و علاوه بر ایجاد فضای کالبدی برای دانشجویان باید برای تغذیه فکری دانشجویان برنامه ریزی های صحیحی انجام شود. این مسائل باید به نحو شایسته سازمان دهی شود که زمینه مناسب برای قدرت نرم که مقام معظم رهبری تاکید کردند مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به شهدای اول انقلاب مانند شهید بهشتی، شهید رجایی، شهید باهنر و دیگر شهدای انقلاب ، به دست منافقانی که عمق فرهنگی و دینی نداشتند اظهار داشت:  ما برای انقلاب و نظام باید کارهای فرهنگی عمیق انجام دهیم که فکر استاد و دانشجوی ما بارور و تغذیه شود. ما از این جهت نیاز به کمک مستمر صاحب نظران حوزه داریم. ان شااله که کاری کنیم که مسئولیت خود را به نحو شایسته انجام دهیم.

 

 

تاریخ:
1400/10/13
تعداد بازدید:
5300
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal