۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
FA
دانشگاه اصفهان

برگزاری نشست هم اندیشی تأمین اجتماعی و دانشگاه اصفهان

دکتر شایمی معاون اداری و مالی دانشگاه در نشست هم اندیشی تأمین اجتماعی و دانشگاه اصفهان اظهار داشت: بحث تامین اجتماعی یک امر پویا است و قوانین آن به فراخور زمان باید تجدید نظر شود.


دکتر شایمی معاون اداری و مالی دانشگاه  در نشست هم اندیشی تأمین اجتماعی و دانشگاه اصفهان اظهار داشت: بحث تامین اجتماعی یک امر پویا است و قوانین آن به فراخور زمان باید تجدید نظر شود.

 

به گزارش وب سایت خبری uinews دکتر شایمی در این نشست تصریح نمود: امروز یکی از راه های به روز کردن مباحث تامین اجتماعی ،گفتمان است که در آن، مسائل بیمه طرح و در مرحله بعدی با یک نگاه ایده پردازانه به مشکلات پرداخته می شود.

دکتر شایمی ضمن تاکید بر گستردگی دامنه خدمات در تامین اجتماعی  اظهار داشت: تحولات در امر تامین اجتماعی علاوه بر تحول فردی، نیازمند تحول ساختاری، فرایندی و قوانین است

معاون اداری و مالی دانشگاه همچنین تصریح نمود: تامین اجتماعی در رسالت هایش باید امید آفرینی را در سطح جامعه رواج دهد . به طوری که وقتی نام تامین اجتماعی به ذهن می رسد،  حس خوب و مطلوبی برای فرد ایجاد نماید.

 

شایان ذکر است دکتر ریاضی مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان نیز ضمن ابراز خرسندی از ارایه نظرات و دیدگاه های مختلف در راستای بهبود و حل مشکلات مطروحه اظهار داشت: امید است با تعامل بیشتر بتوانیم بخش بزرگی از مشکلات جامعه هدف را مرتفع نماییم.

دکتر ریاضی پیشرفت های دانشگاه اصفهان را قابل توجه دانست و تصریح نمود: دانشگاه اصفهان به عنوان یکی از دانشگاه های پیشرو در توسعه تعاملی با سازمان تامین اجتماعی در استان مطرح است.

وی افزود:  سازمان ما در طرح های مختلف از جمله طرح پویش، ارتباط خوبی با دانشچویان برقرار کرد و یکی از استان های پیشرو در این زمینه بوده است. در ارتباط با دانشجویان دانشگاه اصفهان نیز در قالب ایجاد کارگاه و همچنین در حوزه امور پژوهشی و تولید مقاله های جامعه محور همکاری های قابل توجهی انجام شده است.

دکتر ریاضی تصریح نمود: سعی کردیم با مجموعه دانشگاهیان استان اصفهان تعاملات خوبی داشته باشیم و مسائل و مشکلات دانشگاه ها در حوزه تامین اجتماعی را رسیدگی نماییم.

وی افزود: در بحث استفاده از پتانسیل دانشگاه های استان به عنوان یک ابزار توسعه سازمانی در زمینه های پژوهشی و فرایندی فعالیت های زیادی انجام شده است.  

دکتر ریاضی در ادامه در خصوص مسائل بیمه تامین اجتماعی و به خصوص صندوق های بازنشستگی توضیحات لازم را ارایه و بر تعاملات بین سازمانی تاکید نمود.

 

دکتر صفری مدیر منابع انسانی دانشگاه اصفهان نیز در این نشست مشترک اظهار داشت:  دانشگاه اصفهان به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه های ایران و منطقه محسوب می شود تعاملات بسیار زیادی را با سازمان ها دراستان،کشور و منطقه دارد. این تعاملات هم از جنس تعاملات کاری و هم از جنس ارایه خدمات است.

دکتر صفری در ادامه، هدف از تشکلیل این جلسه را افزایش تعاملات فی مابین دانست و تصریح نمود: امروز گردهم آمدیم تا در یک فضای تعاملی ، دوستانه و مبتنی بر منطق، بتوانیم  بر گسترش همکاری با سازمان تامین اجتماعی تاکید و  مباحث و مسائل بین دو سازمان را در یک فضای گفتمانی، مطرح و بررسی نماییم.

 

دکتر اسماعیل شمس استاد شیمی دانشگاه اصفهان و نماینده صنفی دانشگاه نیز  در خصوص ارتباط دانشگاه و سازمان تأمین اجتماعی برای حل مشکلات، چالش‌ها و توسعه بیشتر خدمات، اظهار کرد: مراودات سازنده‌ای باید بین سازمان تأمین اجتماعی و دانشگاه اصفهان وجود داشته باشد؛ شفاف‌سازی فرآیندها و روشن شدن مسیرها رفع موانع و مشکلات کمک می‌کند و این مسیری است که سازمان تأمین اجتماعی تلاش کرد تا در آن گام بردارد لازم است بدانیم حل مسائل اساس کار است.

وی ادامه داد: بر اساس قوانین موجود باید حمایت‌های لازم از کارکنان دانشگاه انجام شود و نباید محدودیت‌ها و چالش‌ها به ویژه در زمینه مرخصی زایمان، مشکلات کارمندان پیمانی دانشگاه، موانعی که درباره مأموریت‌های هیئت‌های علمی در سفرهای پژوهشی و برخی از مرخصی‌های دیگر وجود دارد، سبب شود تا کارکنان دانشگاه از برخی از حقوق خود در سازمان تأمین اجتماعی محروم شوند.

نماینده صنفی دانشگاه اصفهان افزود: سازمان تأمین اجتماعی باید از کارکنان دانشگاه حمایت کند تا مشکلات حل شود، البته برای برقراری عدالت برخی قوانین نیاز به بازنگری دارد.

وی تصریح کرد: بر اساس تبصره دو ماده 17 قانون ساختار نظام جامع رفاه، تمام مسئولیت‌ها و اختیارات مربوط به دستگاه‌های اجرایی دولتی و عمومی صندوق‌ها و نهادهای فعال در حوزه بیمه‌های حمایتی و امدادی نظام از وزرا مربوطه یا بالاترین مقام مسئول آنها به وزیر رفاه و تأمین اجتماعی تفویض می‌شود.

دکتر شمس اضافه کرد: با توجه به اینکه سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشور در مجموعه وزارت رفاه و تأمین اجتماعی است، انتظار می‌رود در این وزارت‌خانه تدبیر لازم برای اجرای ماده 29 قانون اساسی به کار گرفته شود. در تمام قوانین کشوری اعضای هیئت علمی و در ماده یک احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور تمامی دانشگاه از نظر استخدام قوانین اداری تابع قوانین عمومی کشور نیست و بر اساس آئین‌نامه‌های مصوب هیئت امنا اداره می‌شوند و انتظار می‌رود سازمان تأمین اجتماعی به این مورد توجه داشته باشد تا چالش‌های موجود در این زمینه رفع شود.

وی تاکید کرد: بر اساس تبصره یک بند (ج) ماده چهار قانون تأمین اجتماعی؛ وزارت رفاه و تأمین اجتماعی مکلف به تدوین و اخذ تصویب آئین‌نامه‌ای بوده است که این کار انجام نشده و برخی از مشکلات دانشگاه به همین دلیل است. بنابراین لازم است توجهات لازم در این خصوص انجام تا مشکلات و موانع رفع شود. اگر در این دستورالعمل شرایط خاص دانشگاه در نظر گرفته شود و یا اگر سازمان تأمین اجتماعی همان نگاه مثبت حاکم بر امور را به این مورد تعمیم دهد، پرداخت حقوق ایام مرخصی زایمان همکاران حل خواهد شد.

نماینده صنفی دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مطالبات کارکنان دانشگاه در خصوص همکارانی که به دلیل شرایط کاری و یا حتی گاهی به دلیل اشتباهات اداری حق بیمه‌شان به طور کامل پرداخت نشده است و یا برای مدتی حق بیمه آنها در نظر گرفته نشده است؛ برای تحقق این مطالبه باید با تأیید دانشگاه نسبت به اخذ حق بیمه آن‌ها اقدام شود تا مشکلات این گروه از کارکنان دانشگاه اصفهان نیز رفع شود.

گفتنی است در نشست هم اندیشی سازمان تامین اجتماعی و دانشگاه اصفهان، روز یکشنبه 26 دی ماه 1400 در محل سالن همایش های پیامبر اعظم(ص) دانشگاه اصفهان برگزار شد.


 

تاریخ:
1400/10/27
تعداد بازدید:
4899
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal